آخرین پیش بینی هواشناسی همدان فردا | پیش بینی آب و هوا همدان فردا یکشنبه 21 بهمن ماه 1403
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام فارس - صفحه اقتصاد - آب و هوای همدان فردا چگونه است؟ فردا هوا بارانی است؟ فردا هوا برفی است؟ فردا هوا همدان آلوده است؟ فردا باران می بارد؟ فردا برف می بارد؟ آخرین خبر از هواشناسی همدان فردا ؟
ورود موج دوم بارشها به استان همدان از امشب کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: از اواخر وقت امروز شنبه با افزایش ابرها موج دوم سامانه بارش در استان فعال میشود.
روحالله زاهدی اظهار کرد: طی اواسط امروز و فردا شرایط برای بارش برف در استان مهیاست.
وی با بیان اینکه اوج بارشها امشب خواهد بود، اظهار کرد: در مقایسه با سامانه قبلی، آب حاصل از بارش کمتر است اما پوشش برف ممکن است در برخی مناطق بیشتر هم باشد.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: علاوه بر بارش برف، به سبب وزش باد به خصوص در راههای مواصلاتی و گردنهها، پدیده کولاک برف را نیز شاهد باشیم.
زاهدی بیان کرد: فردا بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی در حال عبور از استان است و در پارهای از مناطق و دامنه ارتفاعات به شکل خفیف و پراکنده بارش برف را داریم.
وی گفت: طی روز گذشته بارشهای عمدتا خفیف را در برخی مناطق استان داشتیم که در همدان، ملایر و قهاوند بارشهای در سطح یک میلیمتر گزارش شد و امروز هوای سرد صبحگاهی در استان حاکم است.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان همچنین کمینه و بیشینه ایستگاه فرودگاه همدان طی 24 ساعت اخیر را منفی 11 و هفت درجه سانتیگراد عنوان کرد.
زاهدی همچنین گفت: در این مدت فامنین با منفی 15 درجه سانتیگراد سردترین و ملایر با هشت درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه استان گزارش شدند.
ایرنا نوشت، وی ادامه داد: با عبور سامانه بارشی برای صبح دوشنبه و سهشنبه برودت هوا در برخی مناطق استان، دماهای منفی 15 و 17 درجه سانتیگراد را تجربه میکنند و بعد از آن با فعالیت سامانه بارشی دیگری در استان از برودت هوا کاسته میشود.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوههای مرتفع، رودخانهها و پستی و بلندیهای زیاد به شدت متغیر است و زمستانهای سرد، پر برف و باران و تابستانهای معتدل دارد.
جدیدترین خبر از هواشناسی همدان امشب؟ خبر فوری از هواشناسی همدان فردا؟ هوای روز یکشنبه چگونه خواهد شد؟ هوای امروز صاف است؟ روز یکشنبه هوا همدان سرد است؟ روز یکشنبه بارانی می شود؟ همدان فردا یکشنبه بارانی می شود؟
اجرای 590 کیلومتر روکش آسفالت در راههای همدان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان از رکورد اجرای 590 کیلومتر روکش آسفالت در سطح راههای این استان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.
مهرداد آهکی با بیان اینکه استان همدان به نسبت سنوات گذشته بیشترین حجم روکش آسفالت را داشته است، اظهار کرد: حجم روکش آسفالت سطح استان همدان در سال 1401 حدود 220 کیلومتر، در سال 1402 حدود 504 کیلومتر و در سالجاری 590 کیلومتر بوده که روکش آسفالت امسال استان اعم از آسفالت گرم، آسفالت لکه گیری، روکش و آسفالت رکورد بسیار خوبی نسب به سنوات گذشته داشته است.
آهکی با اشاره به اینکه انجام عملیات آسفالت گرانترین و پرهزینهترین قسمت انجام عملیات راهسازی به شمار میرود، تصریح کرد: در سنوات گذشته هر تن قیر به قیمت 8500 بوده که در حال حاضر با جهش بالایی هرتن قیر افزون بر 32 میلیون تومان هزینه بردار است.
وی با بیان اینکه امسال بیش از 590 کیلومتر هم میتوانستیم رکورد دو چندان در زمینه عملیات آسفالت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: انجام بیش از این میزان حجم در توان اعتبارات سازمان نبود در غیر اینصورت حجم بیشتری از عملیات روکش و آسفالت را در استان انجام میدادیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان میزان راههای استان همدان را 5542 کیلومتر برشمرد و اظهار کرد: طی دو سال گذشته بیش از 1000 کیلومتر در راههای استان عملیات روکش آسفالت انجام گرفته که معادل یک پنجم برابر با 20 درصد راه های سطح استان میشود.
وی ادامه داد: از 887 نقاط پرحادثه خیز سطح کشور تعداد 52 نقطه حادثهخیز مربوط به استان همدان بوده که از این تعداد نقاط حادثهخیز استان مقرر بود 21 نقطه در سال 1402 و 31 نقطه در سال 1403 اصلاح و رفع شود.
آهکی با بیان اینکه در همین رابطه در سال 1402 تعداد 31 نقطه و در سال 1403 در مجموع 45 نقطه حادثهخیز استان اصلاح شده است، تصریح کرد: هفت نقطه باقی مانده از نقاط حادثهخیز استان هم در حال حاضر هم آشکارسازی شده و هم با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است.
وی با اشاره به سهم خوب استان از اعتبارت ملی و فرا استانی در زمینه رفع نقاط حادثهخیز، گفت: رفع نقاط حادثهخیز استان باید تا پایان سال مالی امسال به پایان برسد که در همین رابطه با روند پیشرفت خوب این امر بر اساس پیشبینی ها خیلی زودتر از موعد مقرر رفع نقاط حادثه خیز فوق استان به پایان خواهد رسید.
آهکی افزود: 2400 کیلومتر خط کشی، 15 هزار کیلومتر شانه سازی و تنظیم قنو، ترانشه برداری راههای اصلی و روستایی 150 مقطع، درزگیری 200 هزار متر، ترمیم و بهسازی 150 پل، نصب 5000 علائم،10 کیلومتر حفاظ میانی، ایجاد سیستم روشنایی در 10 نقطه به طول پنج کیلومتر از دیگر اقدامات امسال انجام شده توسط راهداری استان بوده که میتوان به آن اشاره کرد.
وی تصریح کرد: از پنج کیلومتر سیستم روشنایی نصب شده امسال در سطح استان همدان حدود 2.5 کیلومتر آن به کمربندی اسدآباد اختصاص داشته که در یک اقدام جهادی با همکاری شرکت ساخت و توسعه در مدت کوتاهی تنها ظرف 10 روز این پروژه را انجام دادیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان با بیان اینکه عملکرد راهداریهای سطح کشور توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در 40 سنجه از جمله رفع نقاط حادثهخیز، کاهش تصادفات جادهای، روکش آسفالت، صیانت از حریم راه ها مورد بررسی قرار میگیرد، تصریح کرد: راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان بر اساس همین سنجه در حال حاضر رتبه هفتم کشور را دارا بوده که نسبت به 18.5 ماه پیش 19 پله جهش در بهبود آمارهای خود داشته است.
آهکی در ادامه با اشاره به نارضایتی مردم در رابطه با تعداد بالای سرعتکاهها در برخی از محورهای استان همدان از جمله در محور علیصدر، گل تپه به بیجار، نهاوند اظهار کرد: متأسفانه در مسیر گل تپه به بیجار از قبل رشد ترافیک مسیر پیشبینی نشده و به فکر این موضوع نبودهاند و همین امر موجب شده تعداد تصادفات در این مسیر بالا برود.
وی با بیان اینکه این مسیرها به تعریض جاده نیاز دارد و این امر به طور قطع نیاز به اعتبار و زمان خواهد بود، گفت: با توجه به ترافیک بالای این گونه از محورها به دلیل عدم رعایت سرعت متوسط و عدم توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی توسط برخی از رانندگان و برای جلوگیری از هرگونه تصادفات فوتی و جرحی نسب به نصب سرعت کاه برای رفع مشکل کوتاه مدت این محورها اقدام کردهایم که این امر موجب آزار و نارضایتی رانندگان و مردم است اما به گواه آمار این اقدام از نقش موثری در کاهش تصادفات فوتی و جرحی در این مسیرها برخوردار بوده است.
وی افزود: به طور قطع اگر رانندگان سرعت خود را در این محورها رعایت کنند و به تابلوهای راهنمایی و رانندگی توجه ویژه داشته باشند وجود سرعتگاه ها آنان را آزار نخواهد داد .
آهکی گفت: قبل از نصب سرعت کاه در محور گل تپه به بیجار در این محور دارای 32 یا 34 تصادف فوتی بود که بعد از اقدام به نصب سرعت کاه طی 1.5 سال گذشته در این محور موردی از تصادفات فوتی و جرحی نداشتهایم ضمن اینکه در محور نهاوند نیز در دی ماه سال گذشته هشت تصادف فوتی رخ داده که با نصب سرعت کاه در دی ماه امسال موردی از تصادف فوتی نداشتهایم.
وی همچنین با اشاره به محور خلعت آباد هم تصریح کرد: یکسال پیش قبل از چهار خطه شدن و تعریض نصفه و نیمه این مسیر در این محور 12 کشته و 21 مجروح داشتیم که در حال حاضر تعداد کشته و مجروح این مسیر به صفر رسیده و موردی نداشتهایم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان همچنین بیان کرد: در رابطه با نصب سرعتکاهها این امر به تنهایی به تصمیم راهداری نیست بلکه در کمیسیون ایمنی راهها با اتفاق نظر تمامی اعضا از جمله استاندار، معاون عمرانی استاندار، پلیس، هلال احمر ،اورژانس و سایر اعضا در این رابطه تصمیم گیری میشود.
آهکی بیان کرد: در سه سال متوالی استان همدان یکی از استان هایی بوده که تعداد تصادفات جاده ای آن کاهش داشته است.
آهکی با اشاره به پیست اسکی تاریکدره ، اظهار کرد: وظیفه ما بازگشایی راههای اصلی و فرعی است نه راههای گردشگری و راههای دوم اما به خاطر ایجاد شور و نشاط اجتماعی جامعه و بنا به دستور استاندار همدان که اولویت اصلی استان را گردشگری گذاشتهاند و دستور دادند که راه پیست گردشگری را برف روبی و بازگشایی کنیم به دستور استاندار همدان عمل کردیم .
وی بیان کرد: در پیست اسکی تاریکدره فضایی برای دپو و ذخیره ماسه و نمک به منظور برف روبی مسیر اختصاص داده نشده و به ناچار ماسه و نمک مورد نیاز را از 22 کیلومتری پیست اسکی به این مسیر انتقال میدهیم.
وی با بیان اینکه مسیر پیست اسکی تاریکدره باز خواهد بود، افزود: در زمان بارش برف این مسیر بیشتر از دو روز مسدود نخواهد بود چرا که در بارش برف اولویت راهداری بازگشایی راههای اصلی و فرعی بوده و ابتدا باید نسبت به بازگشایی این مسیرها اقدام کنیم و سپس نسبت به بازگشایی مسیر پیست تاریکدره اقدام میکنیم.
آهکی در ادامه بهرهمندی از شاخص راه های روستایی استان همدان را بیش از 98 درصد برشمرد و گفت: بهرهمندی از شاخص راههای روستایی استان همدان دارای وضعیت مطلوبی بوده اما کیفیت آسفالت راه های روستایی آمار آن پایین بوده که ارتقا کیفیت آن در دستور کار قرار گرفته است و باید دنبال ترمیم و بهسازی روبه راههای روستایی باشیم.
وی افزود: در راههای روستایی و همه جادهها متاسفانه بار مجاز رعایت نمیشود و این امر و سایر عوامل دیگر از جمله آب و هوا موجب محدود شدن عمر آسفالت راههای میشود.
مدیر کل راهداری و حملونقل جادهای استان همدان در ادامه در رابطه با بهسازی و آسفالت راههای روستایی، تصریح کرد: آسفالت راههای روستایی از محل اعتبارات استانی بوده باید دهیاران و اهالی روستا درخواست بهسازی راه روستا و آسفالت آن را از فرمانداریها درخواست کنند فرمانداری هم بر اساس اولویتبندی در این رابطه برنامهریزی میکنند.
وی ادامه داد: بر اساس اولویتها اعتبارات بهسازی و احداث راههای روستایی با منابع استانی و فرمانداریها بوده و راه اصلی و بزرگراهها که اعتبارات ملی دارد وظیفه آن با راهداری است.
مطالعه بیشتر: اخبار پیش بینی آب و هوا همدان فردا | خبر فوری پیش بینی هواشناسی همدان فردا شنبه 20 بهمن ماه 1403
-
شنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹:۴۲
-
۶ بازديد
-
![](/images/komen.png)
-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/922682/